Thursday, October 18, 2012

Julia skriver- Dag 1 och 2 :)

Tjohoooo Julia här! 

Som pappa skrev innan så har vi åkt till U.S.A, så nu sitter jag här lilla Julia i stora Amerika. Jag tänkte berätta lite om vad vi gör och har gjort hittills på resan. Sååå... lets go :)

Det började med att vi vaknade runt 08:00 och fixade färdigt det lilla som vi behövde fixa innan vi skulle åka till flygplatsen. Första flyget vi åkte med tog oss till London och ifrån London tog vi ett  annat flyg direkt till Miami. 


På Landvetter 
 På flyget på väg till London 
                                               



 Går på flyget till Miami 

 Landar i U.S.A :)

När vi landade i Miami så hämtade vi våra väskor och sedan hyrde vi en bil, klockan var då runt 04:00 (svensk tid) så vi var ju ganska trötta... Det tog cirka 2 timmar att komma fram till huset som vi skulle bo i, och då var klockan 06:00 (alltså samma tid som jag brukar gå upp vid när jag ska till skolan) Nu var vi sjuuuuuuukt trötta så det blev bara att gå och lägga sig!! 


Imorse vaknade vi och drog iväg för att handla frukost och det slutade med att klockan blev så mycket att vi skippade frukosten och käkade lunch direkt. Det blev mexikanskt på Iguana Mia, det va suuuuper  gott!








Men höjd punkten idag var nog faktiskt att handla mat på Walmart, JAG ÄLSKAR WALMART!! När jag såg Walmarts skylten så började jag skrika av glädje vilket gav pappa en liten hjärtattack ;) Men jag kunde inte hjälpa det, jag har saknat Walmart så sjukt mycket. Jag tror inte att någon någonsin har varit så excited över att handla som jag var idag, det var lite patetiskt..


WAAAAAAALMART
 U.S.A i ett nötskal
 Jello
 Muuuuuums!
 Mountain Dew ftw!! =)
 Twizzlers en favorit 

Yes, yes nu vet ni lite om vad som har hänt här borta där palmerna bor, jag skriver mer imorgon! Godnatt... eller godmorgon för er :P 

No comments:

Post a Comment